Kaip išsirinkti tinklinės rinkodaros įmonę?

„Tinklinės rinkodaros versle yra daug žmonių, kurie šia veikla užsiima papildomai šalia tiesioginio savo darbo, todėl, savaime suprantama, negali skirti daug laiko verslo kūrimui. Dėl šios priežasties daugeliui sunku lipti karjeros ir sėkmės laiptais. Mano supratimu, žmogus, kuris pradeda tinklinės rinkodaros verslą, turi turėti tikslą – samdomą darbą pakeisti nuosavu verslu. Neturėdamas savo ateities matymo žmogus ir toliau parduoda save darbdaviui, o ši veikla ir lieka tik kaip papildomos pajamos. Kiekvieną norėčiau paskatinti ryžtingiau priimti sprendimus ir išlaisvinti save iš apribojimų.“

Rima Vaicekauskienė, Knygos autorė

 

Visame pasaulyje tinklinis marketingas egzistuoja jau seniai ir žmonės vis labiau žiūri į tai, kaip į rimtą verslą. Vis dėl to, šiame versle labai svarbią vietą užima kampanija, jos vertybės, pagrindiniai verslo principai, politika ir marketingo planas.

Kad Jūsų tinklinės rinkodaros verslas būtų sėkmingas, reikalingi 4 kertiniai dalykai:

1. Rinka. Jei kompanija gamina tik kavą (kurią geria tikrai ne kiekvienas), arba tik aukštos kokybės maisto papildus sportininkams profesionalams, Jūsų produkto galimų vartotojų ratas yra labai apribotas, ir dėl to daug uždirbti dirbat su tokia kompanija greičiausiai nepavyks. Rinkitės tokią kompaniją, kurios siūlomi produktai ar paslaugos gali būti reikalingi ir gali būti pastoviai vartojami visų 100% žemės gyventojų. Kuo toliau nuo 100% rodiklio yra kompanijos prekės ar paslaugos tuo uždarbio ir pinigų jos partneriai gaus mažiau.

2.Produktas. Produktas turi būti pačios aukščiausios kokybės, nes partnerio uždarbis tiesiogiai proporcingas nuo jo vartojimo. Jeigu kyla nors mažiausia abejonė ir Jūs pats nesate 100% vartotojas, nedirbkite su ta kompanija.

3.Marketingo planas. Kiek ir kokiomis proporcijomis kompanija dalinasi pelnu su savo partneriu, kaip dažnai kompanija keičia marketingo planą, ko reikalauja norint pasiekti vieną ar kitą partnerio kvalifikaciją? Prieš pradedant dirbti būtina nuodugniai išstudijuoti tinklinės kompanijos marketingo planą.

4.Patikimumas. Tai bene pagrindinis rodiklis renkantis tinklinio marketingo kompanija. Kokia kompanijos istorija apskritai ir jūsų šalyje? Kokie atsiliepimai viešoje erdvėje? Kaip kompanija vykdo prekių logistiką? Ar yra ir kokios, pinigų grąžinimo sąlygos?

Beje, čia verta paminėti dar vieną atvejį: turėjau bičiulį, kuris labai intensyviai dirbo vienoje tinklinės rinkodaros kompanijoje. Kai jį sutikau po kelerių metų, jis tą verslą buvo metęs ir visiškai juo nusivylęs.

Plačiau išanalizavus jo istoriją paaiškėjo, kad ta kampanija turėjo tik kelis produktus, tinkamus labai siauram gyventojų ratui. Be to, praėjus kuriam laikui ši kampanija pakeitė politiką taip, jog bet kuris gyventojas, net ir be sponsoriaus rekomendacijos, galėjo tiesiogiai iš kampanijos įsigyti jos produktų. Vadinasi visi kompanijos partneriai buvo apgauti- jie įdėjo daug laiko ir pastangų reklamuodami produktą ir įmonę, tačiau įmonė, nusprendė pati susižerti viso šio darbo vaisius ir nesidalinti rezultatu su partneriais.

Šios istorijos moralas toks: skirkite laiko ir detaliai išanalizuokite tinklinės rinkodaros kompaniją pagal aukščiau išvardintus rodiklius, taip sutaupysite daug laiko ateityje.

Beje, vienas pasaulinio lygio tinklinės rinkodaros specialistas Eric Worre renkantis įmonę rekomenduoju remtis dar ir tokiais kriterijais:

1.Įmonės savininkai ir vadovai. Kaip ir kiekviename versle svarbiausias faktorius kompanijos sėkmei yra jos vadovas. Išvystyti sėkmingą tinklinės rinkodaros įmonę yra sudėtingas uždavinys, todėl reikėtų pasidomėti apie šių žmonių patirtį, istoriją ir vertybes.

2.Produktas. Kiekviena įmonė turi savo pagrindinį produktą, jos „veidą“, kuris iš esmės ir simbolizuoja šios įmonės vertybes. Labai svarbu, kad šis produktas tiktų ir patiktų pirmiausiai Jums pačiam, tik tada verta pradėti galvoti ir apie atstovavimo galimybę.

3.Finansinės galimybės. Pasidomėkite, kokius rezultatus pasiekia jau seniai šiame versle dirbantys žmonės. Ar tokie rezultatai atitinka Jūsų lūkesčius?

4.Palaikymo struktūra. Pradedančiajam ypač svarbu jog vyktų mokymai, kurių metu padedama suprasti ką ir kaip reikia daryti jog sėkmingai vystytumėte savo verslą. Ar yra mokytojas, kuriuo pasitikite ir kuris gali Jums padėti įgyvendinti Jūsų tikslus ?

5.Įmonės amžius. Renkantis tinklinės rinkodaros įmonę tai nėra pats svarbiausias kriterijus. Vis dėlto, jei įmonė veikia stabiliai jau daug metų, šį bei tą apie ją pasako.

6.Verslo modelis.

  • Didelis pradinis pirkimas ir/arba privalomieji mėnesiniai pirkimai (autoshiping). Tai nėra iš esmės blogas modelis, kuriame stiprūs ir patyrę lyderiai gali pasiekti puikių ir gan greitų rezultatų. Tačiau naujokai, ar nepakankamai laiko tam skiriantys žmonės, rizikuoja apsikrauti namų lentynas produktais kurių nesugebės parduoti. Tada seka nusivylimas ir apgaulės jausmas.
  • Tvaraus verslo modelis (sustainable business). Šį modelį pasirinkusių įmonių tikslas yra sukurti pastovią ir darniai augančią verslo partnerių ir vartotojų bendruomenę. Iš partnerių ir klientų nereikalaujama didelių startinių pirkimų ir mėnesinių mokesčių. Tai leidžia struktūrai augti ir vystytis „sava vaga“. Čia uždarbis priklauso nuo įdėto darbo – kiek ir kaip greitai parduosi produkciją.

Uždirbti galima tiek vienu, tiek kitu modeliu veikiančioje įmonėje, tačiau reikia pasirinkti tą, kuris Jums tinkamesnis.

Svarbu nepamiršti – kaip ir bet kurioje kitoje veikloje, tinklinės rinkodaros versle gerų rezultatų pasiekia tik tie žmonės, kurie į žiūri kaip į rimtą darbą, skiria laiko saviugdai ir atkakliai darbuojasi kiekvieną dieną.